FAQ Linköping
Här hittar du svaren på några vanliga frågor om vår verksamhet.
- Hur anmäler jag mig till en kurs?
Bokning till våra kurser kan du antingen göra på vår hemsida eller via vår kundservice på telefon. Vår kundservice har öppet måndag-fredag kl. 09.00-17.00 på vardagar. Dag före röd dag stänger vi kl. 13.00.
- När får jag kallelse och faktura?
När du anmält dig till en kurs får du en bekräftelse på din anmälan. Innan kursen startar får du dessutom en skriftlig kallelse med lokal och tider angivna. Om inte annat framgår av kursinformationen eller av din anmälningsbekräftelse skickas även en betallänk i samband med kallelsen.
- Ingår kursmaterialet i kursavgiften?
Nej, vanligtvis tillkommer det en avgift för litteratur, studiematerial och förbrukningsmaterial om inget annat uppges.
- Kan jag delbetala kursavgiften?
Via vår betallösning Walley erbjuds delbetalning av kursavgiften.
- Vad händer om jag har fått förhinder och inte kan delta i kursen?
Anmälningsvillkor för Folkuniversitetets kurser hittar du här.
- Vad har era kursledare för bakgrund?
Nästan alla våra språklärare undervisar på sitt modersmål och är därmed en källa till landets kultur och samhälle. Många kursledare inom konst, konsthantverk och sceniska ämnen är verksamma konstnärer. Även kursledarna inom ekonomi, marknadsföring och ledarskap är oftast yrkesverksamma inom sina områden.
- Hur får jag ett intyg att jag deltagit i en kurs/utbildning?
Om inget annat anges så får du själv beställa kursintyg på genomgången kurs. Det utfärdas om du har minst 75 % närvaro. Du får intyget kostnadsfritt om du begär det samma år som du gick kursen. Ange vilken kurs/kurser det gäller i formuläret nedan så skickar vi dig ett intyg inom 2-3 veckor.
- Är jag försäkrad när jag deltar på en kurs?
Samtliga kursdeltagare, gymnasie- och komvuxelever och personal är olycksfallsförsäkrade. Försäkringen gäller vid olycka på eller till och från kurs/utbildning. - Kan jag köpa presentkort?
Ja, vi har presentkort. Mer information om hur du köper våra presentkort hittar du här.
- Hur är tillgängligheten i era lokaler?
I våra lokaler har vi handikapptoalett och hiss. Har du rullstol och vill besöka oss är det dock bra att du kontaktar oss innan din kurs startar. Vi har tyvärr ingen automatisk dörröppningsknapp, men vet vi om att du kommer löser vi det på annat sätt.