Under en timma kommer vi att utforska de utmaningar som elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar möter i utbildningsmiljön. Vi kommer att diskutera hur vi som utbildare kan anpassa oss för att skapa välfungerande, inkluderande och bildande lärmiljöer.
Har inte alla då och då svårt att koncentrera sig, föra ett samtal med en främling i hissen eller förbli fokuserad i en föreläsning?
När går man från sjuk till frisk och vilka konsekvenser får den resan för individen?
Vilka redskap bör utbildare ha med sig för att möta människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?
Vad är en inkluderande lärmiljö på riktigt?
• Funktionsspektrat i samhället.
• Diagnoser i relation till utbildning
• Utmaningar i utbildningssammanhang
• Relationen mellan elev och lärmiljö
• Inkluderande undervisning
Utbildningen ges på distans via Teams, och länk skickas ut till anmälda någon dag i förväg.
Samma utbildning ges även den 23 oktober.
Kursledare
Simon Lindh
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet i Lund