Föreläsning: Carl von Linné

Plats Falun

Föreläsningen sker i samverkan med Senioruniversitetet Dalarna och Dalarnas museum. Föreläsningen är kostnadsfri för medlemmar samt öppen för alla, ingen föranmälan är nödvändig.

Vem är väl bättre skickad att levandegöra Carl von Linné, hans liv och verk, än den kände faluprofilen Christer Arvidson. Christer, pensionerad adjunkt från Falu skolväsende, har ägnat många, många timmar åt Sveriges kanske ”främste världskändis” genom sitt Systema Naturae.

Att få möta 1700-talsmänniskan Carl von Linné, samtida i Vetenskapsakademin med storheter som Christopher Polhem (presenteras i Senioruniversitetets novemberföreläsning) och von Scheele är att för en timme få gå in i 1700-talshistorien ledd vid handen av vår uppskattade föreläsare Christer Arvidson. Han bjuder också generöst på några av sina dyrgripar i en liten utställning i samband med föreläsningen så kom gärna i god tid för att ta del.

Ej medlemmar, entré 100 kr, betalas på plats, kontant eller Swish

Föreläsare: Christer Arvidson

När: 8 oktober kl 14.00-15.00

Var: Dalarnas museum.

Varmt välkomna.

Utöver planerade föreläsningar kan kalendariet komma att kompletteras med fler föreläsningar och studiebesök.

Uppdateringar sker via vår hemsida, Facebook och annons i dagspressen.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Falun