Mål
Att du som deltagare ska lära dig hur du kan förvandla konflikter till möjligheter för tillväxt och lärande!
Kursinnehåll
- Session 1: Introduktion till konflikter och dess natur - vad är konflikter och varför uppstår de?
- Session 2: Konflikthanteringsstrategier - utforska och tillämpa olika strategier för att hantera och lösa konflikter.
- Session 3: Praktiska tillämpning och avslutning - applicera det du lärt dig i verkliga situationer och vad tar vi med oss?
Litteratur och material
Under kursen används lärarnas egna dokumentation, interaktiva övningar samt deltagarnas egna bidrag och erfarenheter
Övrig info
Kursen körs uteslutande via Zoom så kursledare samt deltagare är online samtidigt vid varje kurstillfälle. I denna kurs kan du sitta hemma och ta del av kursen - allt du behöver är en dator, ipad eller mobil med uppkoppling samt en webbcamera. Vid varje tillfälle ser och hör ni övriga kursdeltagare samt er kursledare
Kursledare
Cristina Söderberg
Cristina Söderberg är affärsstrateg med expertis inom Change Management och ledarskap med över 28 års arbetslivserfarenhet globalt.
Cristina är även certifierad coach och NLP Master Practitioner.
Nominerad till Årets Chef av Chef Magazine år 2015 och 2016.
Hon håller också i utmärkelsen “Distinguished Toastmaster" (DTM) inom konsten att prata inför publik i den världskända organisationen Toastmasters International och är även talarcoach för TedX Stockholm.
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet i Södertälje