Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som arbetar med grafisk design i någon form som kommunikatör, egenföretagare med mera. Här får du möjlighet att fördjupa dig inom fyra olika områden.
Mål
Efter avslutad kurs ska du ha fått större kunskaper i grafisk design. Detta gör att du blir tryggare i olika val på det visuella området. Genom det kan det material som du producerar lättare fånga uppmärksamhet, bli än mer tydligt och konsekvent.
Innehåll
6 februari – tillfälle 1 – Färgens olika möjligheter
13 februari – tillfälle 2 – Att typografera lätt och rätt
20 februari – tillfälle 3 – Det grafiska språkets delar
27 februari – tillfälle 4 – Den goda visuella presentationen
Undervisningsform
Föreläsningar och vissa övningar under lektionstid. Gruppstorlek cirka 6–12 deltagare.
Kursledare
Maria Ahlström, Christel Copp och Joen Wetterholm
Kursledare
Maria Ahlström
Christel Copp
Christel Copp är utbildad vid Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg. Som grafisk designer har hon erfarenhet av en mängd olika typer av uppdrag.
Christel är också anställd som adjunkt vid Göteborgs universitet, men föreläser också vid Chalmers Tekniska Högskola. Hennes undervisningsämnen är främst visuell kommunikation och presentationsteknik.
Christel är med i olika talarorganisationer och är en eftertraktad föreläsare inom både näringsliv och förvaltning. Föredragen inspirerar genom sin blandning av kunskap och humor!
Joen Wetterholm
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet i Göteborg