Föreläsning Människoöden genom seklerna

Plats Borås

Historia handlar om allt vi vet att människor gjort och tänkt innan oss. Ämnet i sig har en lång historia. Människan har alltid haft behov och intresse av att samla erfarenheter och fakta från tidigare generationer. Vare sig du vill lära dig mer om din hembyggd eller om du är intresserad av globala skeenden, kan en...

Journalisten Karin Malmsten berättar om Barnamörderskan, Fromma lilla soldatdottern, Postorderkungen, Kungens knekthövitsman, Vargfångaren m.fl

Berättelser om fascinerande levnadshistorier från Östbo och Västbo genom seklerna.

Föreläsningen är i samverkan med Borås Släktforskare och betalning sker på plats direkt till dom.

Av hänsyn till alla som ärkänsliga för starka dofter ber vi våra besökare att undvika parfym och rakvatten.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Borås