Föreläsning: Livet som reporter i Sydamerika, Egypten, Ryssland (Falun)

Plats Falun

Föreläsningen sker i samverkan med Senioruniversitetet Dalarna och Nybrokyrkan. Föreläsningen är kostnadsfri för medlemmar samt öppen för alla, ingen föranmälan är nödvändig.

Vi börjar höstens föreläsningsserie med att välkomna Dalarnas egen man i världen, SVT:s utrikeskorrespondent och journalist Bert Sundström. Med rötterna i Stora Tuna har han på sitt trygga dalmål tagit tittare och lyssnare med runt till olika platser och skildrat intressanta skeenden direkt från händelsernas centrum såväl i Mellanöstern som i Sydamerika och de senaste årtiondena från Ryssland. Han var på plats i Kiev när ryssarna angrep i februari 2022.

Ett fängslande och spännande föreläsning väntar ……

Ej medlemmar, entré 100 kr, betalas på plats, kontant eller Swish   Föreläsare: Bert Sundström

När: 10 september kl 14.00-15.00

Var: Nybrokyrkan

Varmt välkomna.

Utöver planerade föreläsningar kan kalendariet komma att kompletteras med fler föreläsningar och studiebesök.

Uppdateringar sker via vår hemsida, Facebook och annons i dagspressen.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Falun