Föreläsning: Sveriges försvars- och säkerhetspolitiska läge med anledning av Rysslands angreppskrig

Plats Falun

Föreläsningen sker i samverkan med Senioruniversitetet Dalarna och Nybrokyrkan. Föreläsningen är kostnadsfri för medlemmar samt öppen för alla, ingen föranmälan är nödvändig.

Överste Pär Blid föreläser om kriget i Ukraina och dess följder för vårt land. Pär, som är avdelningschef vid Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten i Högkvarteret, har en unik erfarenhet i underrättelse- och säkerhetsfrågor, särskilt beträffande Ryssland och Ukraina.

Han har genomgått den ryska Generalstabsakademin i Moskva och varit Försvarsattaché i Moskva, Minsk och Tbilisi samt arbetat för OSSE Ukraina. Han har rötter vid Lapplands Jägarregemente och Dalregementet.

Ej medlemmar, entré 100 kr, betalas på plats, kontant eller Swish   Föreläsare: Pär Blid

När: 3 december kl 14.00-15.00

Var: Nybrokyrkan

Varmt välkomna.

Utöver planerade föreläsningar kan kalendariet komma att kompletteras med fler föreläsningar och studiebesök.

Uppdateringar sker via vår hemsida, Facebook och annons i dagspressen.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Falun